"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong."

love at first sight

Kategori: Vardag

Igår var jag och tittade på ännu en häst, eller rättare sagt två hästar. Gud vilken härlig individ, det var verkligen en häst för mig. Det kändes så rätt allting. Sen att själva ridningen inte var den allra bästa är en annan sak. Det kändes ändå så roligt att rida en häst som inte gick som jag önskade under passat (vissa delar gjorde han ju det förståss men det finns sjukt mycket att jobba på!) men ändå lyckades vi skapa en super bra kontakt med varandra.
.
Jag tycker att det är roligare att ha en häst som man från början inte kan tex galoppera på eller som inte kan söka sig fram åt nedåt. visserligen beror de helt o hållet på hästen men känner man att hästen har potencial så varför inte satsa?
.
Något som jag tänkte på nu i natt var att tänk om det hade gått super bra när jag provred, att han hade gått i en låg och fin form HELA paset utan problem, fattar galopp med minsta hjälperna etc etc. Men vad har man då att se fram emot sen? Och förstå vilka förhoppningar man har när man provar hästen igen, då man redan byggt upp drömhästen och gör man något litet fel och hästen inte går som sist du red så rasar bara allting. Vad har man då att utväxlas med?
Jo visst man kan alltid utväxlas och bli bättre på små saker, absolut. Men för mig är inte det samma sak. Jag vill köpa en häst som jag inte lyckades rida så bra på provridningarna, (nu undrar ni säkert hur jag tänker men jag har ridit i 15 år nu och jag känner väl om hästen har potencial för vad jag vill göra och uppnå. Och då vet jag att det är möjligt att jobba fram det.) för då känns det som att resan kommer bli roligare. Jag är inte så att jag kommer köpa en unghäst som något jävla projekt för jag tycker det är så hemskt att överhuvudtaget tänka så.
.
Men nu är det bara vänta och se vad tiden säger, jag hatar att vänta och ha tålamod just nu vill jag bara veta att jag står som ägare på ägarbeviset..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: